fbpx
Kontakt

Crept.pl, Działamy na terenie całej Polski!

Zadzwoń teraz! (+48) 786 95 03 34 biuro@crept.pl
Obserwuj nas!

Panel klienta

Jak to robić prawidłowo?

Logotyp jest znakiem rozpoznawczym firmy. Należy do jej indywidualnego systemu identyfikacji wizualnej. Jest to niepozorny znaczek, ale znak ten ma w sobie ogromny ładunek informacji i emocji. Jaki powinien być dobrze zaprojektowany logotyp?

Co to jest logotyp?

Logotyp to typograficzny zapis znaku. Nie ma tu wyodrębnionej warstwy graficznej, jaką jest sygnet, czyli symbol. Połączenie logotypu z sygnetem daje nam logo organizacji. Logo składa się z logotypy i sygnetu graficznego. Logotyp pełni głównie funkcję identyfikacyjną. Jest jakby swoistym punktem orientacyjnym dla jego odbiorcy. Jego celem jest więc zorientowanie użytkownika przede wszystkim w przestrzeni kodów, znaków czy też marek oraz wyróżnienie i identyfikacja danej organizacji na tle jej konkurencji.

Idealny logotyp – czyli jaki?

Logotyp, by stał się rozpoznawalny musi mieć kilka uniwersalnych cech. Powinien być:

  • jasny, klarowny i wolny od sprzeczności; 
  • reprezentować tożsamość organizacji;
  • czytelny w różnych otoczeniach i kontekstach;
  • znak powinien integrować grupy odbiorców, do których jest adresowany;
  • rozpoznawalny ze względy na zastosowaną estetykę wizualną.

Od strony technicznej logotyp musi być skalowalny z możliwością zastosowania go na dowolnych powierzchniach. Ponadto powinien precyzyjnie pasować do polityki komunikacyjnej firmy, w której musi być wyraźnie wskazane, gdzie, jak i kiedy stosować znak organizacji. Dobry znak wprowadza też możliwość własnych interpretacji i historii, a to zawsze przyciąga uwagę użytkowników.

5 największych błędów w projektowaniu logotypu

Po pierwsze założenia logotypu (brak dopasowania) – często jest tak, że interpretacja końcowego użytkownika różni się od założeń projektowych tożsamości organizacji.

Po drugie brak skalowalności i problemy z zastosowaniem znaku na zróżnicowanych powierzchniach.

Po trzecie znak jest zbyt skomplikowany: zbyt małe elementy trudne do odczytania, skomplikowana struktura barwy trudna do właściwego odtworzenia.

Po czwarte – brak uniwersalności.

Po piąte – brak odpowiedniego doboru czcionki niezgodnego z systemem identyfikacji wizualnej firmy.

Uzyskaj już dziś darmową wycenę!

Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/

Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Potrzebujesz nietuzinkowego projektu?

Zacznijmy współpracę!

Zamów darmową wycenę
  • right image
  • Left Image