Jak to robić prawidłowo?
Logotyp jest znakiem rozpoznawczym firmy. Należy do jej indywidualnego systemu identyfikacji wizualnej. Jest to niepozorny znaczek, ale znak ten ma w sobie ogromny ładunek informacji i emocji. Jaki powinien być dobrze zaprojektowany logotyp?
Co to jest logotyp?
Logotyp to typograficzny zapis znaku. Nie ma tu wyodrębnionej warstwy graficznej, jaką jest sygnet, czyli symbol. Połączenie logotypu z sygnetem daje nam logo organizacji. Logo składa się z logotypy i sygnetu graficznego. Logotyp pełni głównie funkcję identyfikacyjną. Jest jakby swoistym punktem orientacyjnym dla jego odbiorcy. Jego celem jest więc zorientowanie użytkownika przede wszystkim w przestrzeni kodów, znaków czy też marek oraz wyróżnienie i identyfikacja danej organizacji na tle jej konkurencji.
Idealny logotyp – czyli jaki?
Logotyp, by stał się rozpoznawalny musi mieć kilka uniwersalnych cech. Powinien być:
- jasny, klarowny i wolny od sprzeczności;
- reprezentować tożsamość organizacji;
- czytelny w różnych otoczeniach i kontekstach;
- znak powinien integrować grupy odbiorców, do których jest adresowany;
- rozpoznawalny ze względy na zastosowaną estetykę wizualną.
Od strony technicznej logotyp musi być skalowalny z możliwością zastosowania go na dowolnych powierzchniach. Ponadto powinien precyzyjnie pasować do polityki komunikacyjnej firmy, w której musi być wyraźnie wskazane, gdzie, jak i kiedy stosować znak organizacji. Dobry znak wprowadza też możliwość własnych interpretacji i historii, a to zawsze przyciąga uwagę użytkowników.
5 największych błędów w projektowaniu logotypu
Po pierwsze założenia logotypu (brak dopasowania) – często jest tak, że interpretacja końcowego użytkownika różni się od założeń projektowych tożsamości organizacji.
Po drugie brak skalowalności i problemy z zastosowaniem znaku na zróżnicowanych powierzchniach.
Po trzecie znak jest zbyt skomplikowany: zbyt małe elementy trudne do odczytania, skomplikowana struktura barwy trudna do właściwego odtworzenia.
Po czwarte – brak uniwersalności.
Po piąte – brak odpowiedniego doboru czcionki niezgodnego z systemem identyfikacji wizualnej firmy.
Uzyskaj już dziś darmową wycenę!
Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/
Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.