Człowiek jest wzrokowcem i najwięcej informacji przyswaja oczami, dlatego stwierdzenie, że kupujemy oczami nie jest użyte na wyrost. Zwracamy uwagę na kształty, ale przede wszystkim na kolory. Barwa jest czynnikiem, która może i często przesądza o zakupie danego produktu. Warto więc zainteresować się psychologią i marketingiem koloru. Poznaj znaczenie kolorów w Internecie.
Psychologia i marketing koloru
Wypływem koloru na człowieka i samym kolorem zajmuje się psychologia koloru. Barwa wpływa na umysł i podejmowane decyzje. Kolory decydują o naszym nastroju, emocjach, a nawet i reakcjach fizycznych, które potrafią być o ¼ szybsze w pomieszczeniu oświetlonym na kolor czerwony. Psychologia koloru ma zastosowanie w projektowaniu wnętrz, designie i w reklamie. Kolor w marketingu internetowym spełnia 4 zasadnicze funkcje:
- Estetyczna – walory estetyczne kolorów są nie do pominięcia. Odpowiednio dobrane barwy powodują, że konsumenci chętniej kupują dane produkty, a także zostają na wybranej witrynie internetowej.
- Emocjonalna – kolory to emocje. Barwa może wywołać konkretne skojarzenie, stymuluje do podejmowania konkretnych działań, ma wpływ na nastrój.
- Informacyjna – barwy są też nośnikami informacji, które dotyczą usługi czy produktu;
- Konstrukcyjna – kolor zespala w całość dany przekaz marketingowy.

Kolor a decyzja zakupowa
Kolor wpływa na decyzję zakupową. I choć jest to decyzja podejmowana nieświadomie. Ulubiona barwa może zadecydować o konkretnym zakupie lub skorzystaniu z danej oferty. Są kolory zaufania i kolory bezpieczeństwa. Kolorystyka o pozytywnych skojarzeniach powoduje, że zatrzymujemy się na dane stronie internetowej o wiele dłużej i chętniej korzystamy z oferty na niej się znajdującej.
Jakie kolory mają największe znaczenie w marketingu internetowym?
Barwa niebieska – pozytywne skojarzenia, bo jest kolorem zaufania, profesjonalizmu, mądrości i prawdy. Niebieski konotuje pozytywne relacje z klientami.

Kolor czerwony – intensywna barwa budzi skrajne emocje. Przywołuje miłość, pasję czy namiętność, z drugiej strony ostrzega. Jest też energią i siłą. Może być kojarzony z agresją, ale też pobudza do działania i stymuluje intensywne emocje. Kolor idealny do oznaczania świąt i promocji, dozowany delikatnie bywa jak najbardziej skuteczny.

Kolor pomarańczowy – kojarzy się z zabawą, pozytywną energią i dobrymi emocjami oraz zachęca do działania. Oznacza się nim przeceny i okazje.

Kolor żółty – to dwuznaczna barwa. Żółty kojarzy się ze słońcem, a więc z radością, energią i wakacjami. Ale też i z ostrzeganiem. Polecany jest do używania przy tworzeniu przycisków CTA na stronie, podkreśla unikatowe cechy produktu lub oferty, promocje i przeceny.

Kolor zielony – to barwa bezpieczeństwa. Kojarzy się z czymś naturalnym: przyrodą, ekologią, spokojem i harmonią. Pobudza kreatywność i zwiększa wiarygodność. Najczęściej korzysta z niego sektor Eko, banki, branże medyczne i prozdrowotne. Zielony jest łagodny, kojący i przyjazny dla oczu.

Kolor czarny – mroczny i jednoznacznie negatywny kolor. Ale w marketingu tak nie jest. Jest symbolem elegancji i luksusu. Łączy się z modnym minimalizmem. Idealnie się sprawdza w logotypach, można nim oznaczyć wysoką jakość produktów lub oferty. Oznacza też ponadczasowość i skuteczność.

Kolor biały – uniwersalna barwa, tło dla wszystkich innych barw. Symbolizuje niewinność, delikatność i subtelność. Idealny do reklamy chusteczek, papieru toaletowego czy środków czystości, ale też biżuterii i perfum. Świetnie się sprawdza w fotografii produktowej oraz w logo.


Uzyskaj już dziś darmową wycenę!
Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/
Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.