Która Agencja Reklamowa? W biznesie reklama jest niezwykle ważnym aspektem codziennej działalności. Klienci nie zauważą firmy, jeśli ta nie będzie widoczna. Dlatego tak istotna jest odpowiednia kampania reklamowa i wybór profesjonalnej agencji reklamowej. Jak wybrać i czym się sugerować przy podejmowaniu decyzji o współpracy z agencją reklamową?
Agencja reklamowa – co to jest?
Agencja reklamowa jest firmą, która specjalizuje się w projektowaniu oraz realizuje kampanie reklamowe lub jednorazowe akcje promocyjne dla usług czy produktów innych marek. Zgodnie z obowiązującą w Polsce Klasyfikacją Działalności Gospodarczej, do zadań agencji reklamowych należy:
- projektowanie, planowanie, zamieszczanie reklam we wszystkich dostępnych mediach np. drukowanych, radiu, telewizji, Internecie;
- projektowanie, planowanie i umieszczanie reklam zewnętrznych;
- dystrybucja i doręczanie prospektów, ulotek oraz próbek reklamowych;
- tworzenie stoisk, konstrukcji i miejsc pod wystawy,
- prowadzenie kampanii reklamowych, usług reklamowych, których celem jest zdobycie i zatrzymanie klientów poprzez różne działania marketingowe: promocję produktów i usług, marketing bezpośredni, doręczanie i zamieszczanie prospektów, a także próbek reklamowych oraz bezpośrednią reklamę korespondencyjną;
- doradztwo marketingowe.
Ważną dziedziną działalności agencji reklamowych jest także identyfikacja wizualna oraz stosowanie nowoczesnych możliwości reklamy, jak kampanie ambientowe i guerilla marketing. Agencje reklamowe zajmują się również pełną obsługą graficzną klienta.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji reklamowej?
- Wybór odpowiedniej agencji reklamowej powinien być zgodny z działalnością danej firmy oraz określeniem rynków, na których przedsiębiorstwu najbardziej zależy. Jeśli Twój biznes funkcjonuje wyłącznie w Internecie, warto się skupić na wyspecjalizowanych agencjach interaktywnych, które zajmują się głownie promocją marek w sieci lub agencjami typu SEO/SEM np. Artefakt, Verseo, Crept.
- W sytuacji, gdy firma jest obecna w świecie wirtualnym, ale i w realnym, warto pomyśleć o tradycyjnych środkach przekazu. Wtedy agencja typu full service spełni swoje zadanie. Do kampanii wizerunkowej wybierz specjalistyczną agencję PR, której kompetencje skupiają się na dbaniu o wizerunek konkretnej firmy, usługi lub produktu. Taka agencja zadba o relacje firmy z klientami, dziennikarzami, inwestorami, influencerami itp.
- Wybierając konkretną agencję, warto skupić swoją uwagę na jej renomie (opinie klientów na pewno pomogą w wyborze) i portfolio z dotychczas zrealizowanych zadań. Mały research nikomu nie zaszkodził przy wyborze najlepszego rozwiązania.
Uzyskaj już dziś darmową wycenę!
Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/
Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.