Trendy graficzne 2022:
Projektowanie graficzne wciąż ewoluuje i się zmienia. Graficy i artyści ścigają się wręcz w kreowaniu nowych pomysłów. Niektóre koncepty zyskują popularność, a ich powielanie jest podstawą do tworzenia się całego trendu. Jakie będą najmodniejsze trendy w grafice w 2022 roku? Poznaj 7 najciekawszych i najmodniejszych elementów graficznych, które są „must have” w 2022 roku.
Symbole i ikony
Stosowanie symboli nie jest nowym pomysłem. Syntetyczne przedstawienie całych idei, zjawisk lub rzeczy jest bowiem od kilku sezonów bardzo popularne. Symbole tworzą patterny. Wykorzystuje się je przy projektowaniu przede wszystkim materiałów reklamowych. Jednostajny wzór tworzy doskonałe tło dla typografii. Można nim podkreślić też detale projektu. Do symboli należą też ikony, które znacznie ograniczają ilość stosowanej typografii. Stanowią też swoisty ładunek estetyczny. Występują w infografikach, materiałach reklamowych, prezentacjach firmowych i na stronach internetowych.
Kolorowy minimalizm
To bardzo syntetyczna grafika złożona z różnobarwnych elementów. Projektowanie kocha minimalizm od wielu lat. Ale wprowadzenie do niej wielu barw umożliwi stworzenie prac o nowatorskim i nietuzinkowym charakterze. Ten trend graficzny odnajduje się w takich działaniach, jak: projektowanie plakatów, materiałów reklamowych i stron WWW. Doskonały przykład prezentuje tapeta najnowszego systemu operacyjnego microsoftu – Windows 11®.
Geometria
Nowoczesne geometryczne kształty są jednoznaczne i minimalistyczne. Przy odpowiednim wykorzystaniu niewielu elementów można stworzyć unikalne kompozycje i wykreować przyciągające wzrok detale. Pomysł idealny do stosowania w identyfikacji wizualnej, w projektach internetowych infografik czy contentu. Doskonale się sprawdzą także w promocji marki osobistej.
Monochromatyczna grafika
Trend czarno-białej grafiki czuje się coraz lepiej w świecie designu, który lubi eksperymenty z kompozycjami złożonymi z czarno-białych zdjęć, typografii lub ilustracji. Monochromatyczny design jest nowoczesny i przede wszystkim elegancki. Można go śmiało wykorzystać w tworzeniu plakatów, okładek książek czy płyt i książek. Świetnie nadaje się w tworzeniu contentu na potrzeby Internetu.
Psychodelia rodem z lat 60-tych XX wieku
Jest to swoisty styl sztuki wizualnej. Charakteryzuje się abstrakcyjnymi, ale też wielobarwnymi i przede wszystkim chaotycznymi kompozycjami, których składowymi są elementy wręcz niepasujące do siebie. W grafice w 2022 roku psychodelia powinna przybrać zdecydowanie bardziej zdyscyplinowaną formę, w której wielobarwny chaos zostanie złagodzony uporządkowaną symetrią.
Z efektem ziarna i rozmycia
Popularne gradienty otrzymają stonowane formy. Stylu nada im efekt ziarnistego filtra. Tego typu grafika powinna zdominować tło stron WWW. Na Instagramie jest bardzo popularny efekt ziarnistej kliszy.
Animacje i video z tekstem
Rok 2022 to kolejny rok pracy zdalnej. Ta sytuacja utrudnia produkcję klasycznych materiałów filmowych. Wzrośnie więc zainteresowanie animowanymi ilustracjami i video, które będzie miało dużą ilość grafiki i tekstu ujęte w atrakcyjne wizualnie formy, które przekazują różne informacje. Tego typu materiał może stworzyć jedna osoba nawet w zaciszu domowym. Jako agencja reklamowa CREPT® – tworzymy takie reklamy – jeżeli jesteś zainteresowany prosimy o kontakt w celu darmowej wyceny: https://crept.pl/contact .
Uzyskaj już dziś darmową wycenę!
Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/
Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.