Kontakt

Crept.pl, Działamy na terenie całej Polski!

Zadzwoń teraz! (+48) 786 95 03 34 biuro@crept.pl
Obserwuj nas!

Panel klienta

Kiedy reklama jest niezgodna z prawem?

Reklamy otaczają nas z każdej strony. Są w telewizji, gazetach, Internecie – nie da się ich ominąć ani uniknąć. Pojawiają się i w kinie, i w czasie korzystania z aplikacji mobilnych. W takiej sytuacji coraz częściej możne dojść i dochodzi do nadużyć w tym zakresie. Kiedy reklama jest niezgodna z prawem?

Jakich reklam nie można stosować w Polsce?

Kwestię reklamy w Polsce reguluje między innymi prawo prasowe i ustawa o krajowej radiofonii i telewizji. Ważna jest też ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przepisy szczegółowo określają, które reklamy nie są zgodne z prawem.

Jedną z nich jest reklama naruszająca dobre obyczaje czy godność człowieka. Niedozwolona jest reklama, która wprowadza klienta w błąd, odwołuje się do uczuć lub naiwności dziecka. Zgodnie z polskim prawem w reklamie nie można formułować wypowiedzi, które są neutralnymi informacjami mającymi na celu przekonanie konsumentów, by kupili towar lub usługę. Zabrania się prowadzenia kampanii reklamowych, które ingerują w sferę prywatną odbiorców:

  • nadużywanie środków przekazu informacji,
  • nagabywanie w miejscach publicznych
  • przesyłanie na koszt konsumentów produktów, których nie zamawiali.
Jak uniknąć kar za nieprawidłową reklame?

Rodzaje reklam wprowadzających w błąd

Coraz częściej reklamy wprowadzają w błąd konsumentów i nad tym tematem warto się zastanowić. Co kryje się pod terminem reklamy, która wprowadza w błąd? Przede wszystkim są w niej wykorzystane takie zabiegi marketingowe, które umożliwiają przekazanie nieprawdziwych informacji lub komunikatów, które sugerują coś innego, niż to, co klient może otrzymać w rzeczywistości. Jest także kilka typów reklamy, która wprowadza w błąd.

Jednym z nich jest tak zwana reklama fałszywa. Ten rodzaj przekazu zawiera treści niezgodne z prawdą. Często dotyczy przemysłu spożywczego. Innym typem jest reklama niepełna, która pomija celowo cechy produktu czy usługi, które są istotne, lecz mogłyby źle wpłynąć na ogólny wizerunek. Podobnie działa tak zwana reklama oszukańcza. Charakteryzuje się onaniedomówieniami oraz brakiem konkretnych informacji. Na nieuczciwej konkurencji opiera się reklama porównawcza i reklama naśladowcza. Poza tym reklama nie może zawierać przekazu nakierowanego na innowacyjność produktu, gdy inne towary mają takie same cechy lub wykazują podobnie działanie. Reklamy, które wprowadzają w błąd uważa się za czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ zagrażają lub naruszają interesy innych przedsiębiorców.

Jak można walczyć z nieuczciwą reklamą? Przede wszystkim na drodze sądowej przy pomocy prawnika, który specjalizuje się w prawie mediów.

Uzyskaj już dziś darmową wycenę!

Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/

Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Potrzebujesz nietuzinkowego projektu?

Zacznijmy współpracę!

Zamów darmową wycenę
  • right image
  • Left Image