Wizytówka jest znaczącym elementem pierwszego kontaktu. Informuje odbiorcę kim jesteśmy, czym się zajmujemy oraz w jaki sposób można się z nami skontaktować. Dobrze zaprojektowana jest detalem, który pomaga w zrobieniu dobrego wrażenia. Pomaga też budować wizerunek profesjonalisty. I choć jest niewielka rozmiarowo, to dobrą wizytówkę trudno opracować. Jak powinna wyglądać idealna wizytówka?
Standardowy rozmiar wizytówki firmowej
Standardy rozmiaru wizytówek są odmienne w wielu państwach. W większości są one zbliżone rozmiarem do kart kredytowych. W Wielkiej Brytanii, Francji lub Hiszpanii wizytówki standardowe mają wymiar 85 × 55 mm. We wschodniej Europie, a w tym w Polsce obowiązuje wielkość 90 × 50 mm. Największe rozmiary wizytówek mają Japończycy – 91 × 55 mm.
Wizytówka – jak powinna wyglądać?
Wygląd wizytówki musi być przemyślany. Wizytówki firmowe muszą być spójne z brandingiem przedsiębiorstwa. Mowa tu o kolorystyce i typografii. Styl formalny będzie odpowiadał firmom prawniczym, finansowym i dużym korporacjom. Branża kreatywna może posługiwać się mniej oficjalną wizytówką. Firmy graficzne czy biura projektowe powinny zadbać nie tylko o szatę graficzną, ale i inną formę niż klasyczna.
Co musi się znaleźć na wizytówce firmowej?
Przede wszystkim ważne jest logo – to wizualna prezentacja firmy i należy je stosować wysokiej rozdzielczości. Kolejny elementem jest nazwa firmy. To najważniejsza informacja na wizytówce. Powinna więc zająć największą przestrzeń. Idealne jest motto przewodnie na maksymalnie 6 słów, które podsumowuje to, czym zajmuje się firma. Strona internetowa może być ujęta, ale nie musi. Wizytówka nie przekierowuje na stronę internetową. Za to nie można zapomnieć o danych osobowych i kontaktowych oraz nazwie stanowiska. Ważne jest, by imię, nazwisko oraz nazwa stanowiska znalazły się się u góry, nad pozostałą częścią informacji kontaktowych.
Co powinno znajdować się na wizytówce osobistej?
Jako takich różnic między wizytówką osobistą a firmową nie ma. Wizytówka osobista zwana czasem imienną jest ważna, ale powinna charakteryzować daną osobę. Nie zawiera więc danych firmy, a jedynie kontaktowe jej posiadacza, który może być pracownikiem czy nawet właścicielem firmy.
Warto mieć te dwa rodzaje wizytówek, czyli osobistą i firmową. Sytuacje bywają różne, a to one decydują o tym, którą z kart wizytowych wręczymy rozmówcy.
Uzyskaj już dziś darmową wycenę!
Zapraszamy do kontaktu z nami – Twórz z nami swoją markę! – https://crept.pl/contact/
Jesteśmy czołową agencją reklamową w Polsce, więc naszą siłą jest umiejętność tworzenia skutecznych materiałów reklamowych, które nie tylko przyciągają uwagę, lecz również generują zyski.